محل کار و کرونا

آماده‌سازی محل کار برای مقابله با ویروس کرونا

جمعه 23 اسفند 1398

محل کار شما مکانی است که ساعت‌های زیادی را در آن می‌گذرانید و احتمالا با افراد زیادی نیز سروکار دارید. برای اینکه خطر ابتلاء به ویروس کرونا را به حداقل برسانید، به توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت که در ادامه می‌آید توجه کنید و سعی نمایید که این توصیه‌ها را در محل کارتان به اجراء گذارید.

بدینگونه علاوه بر محافظت از خودتان، احتمال انتقال ویروس از محیط بیرون به خانه و همسر و کودکان‌تان را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد.

دستورالعمل‌های آماده‌سازی محل کار عبارتند از:
سطوح (مثل میزهای کنفرانس، میزهای کار) و وسایل (مثل تلفن، صفحه کلید) باید مرتباً با مواد ضدعفونی تمیز شوند.

در سازمان خود «دورکاری» را تشویق کنید. اگر در منطقه زندگی شما ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، مقامات بهداشتی ممکن است به مردم توصیه کنند از وسایل نقلیه عمومی و اماکن شلوغ دوری کنند. بنابراین دورکاری می‌تواند راهکاری برای ادامه فعالیت سازمان شما و در عین حال حفظ سلامت همکاران‌تان باشد.

کارکنان شما باید محدودیت‌های اعمال شده محلی درخصوص سفر، تردد و یا حضور در گردهمایی‌های بزرگ را جدی گرفته و کاملاً رعایت کنند.

برای کارکنان، پیمانکاران و مشتریان خود توضیح بدهید که به هنگام شیوع ویروس کرونا در اجتماع، هر کسی حتی با علائم خفیف تب یا سرفه باید در خانه بماند.

به کارمندان و پیمانکاران توصیه کنید که قبل از انجام هر سفر کاری حتماً با مقامات محلی مشورت کنند.

بهداشت تنفسی مناسب را رعایت کنید و بقیه را نیز به رعایت این نکات تشویق کنید. در محل کار حتماً ماسک صورت، دستمال کاغذی، و سطل‌های آشغال دردار، به خصوص برای کسانی که آبریزش بینی دارند یا سرفه می‌کنند، داشته باشید.

شستشوی مرتب و کامل دست‌ها را انجام بدهید و بقیه را نیز به این کار تشویق کنید. در محل کار خود ظرف‌های مخصوص ژل ضدعفونی دست‌ها را در جاهای مختلف و در دسترس همگان بگذارید و اجازه بدهید ارباب رجوع، پیمانکاران و مشتریان از آب و صابون برای شستشوی دستهای‌شان استفاده کنند.

خلاصه آنچه باید در محل کار برای مقابله با ویروس کرونا باید انجام دهید:

  • محل کار خود را در وضعیت تمیز و بهداشتی نگه دارید،
  • دستهای‌تان را مرتب و کامل بشویید و بقیه را نیز به این کار تشویق کنید،
  • قبل از هر سفر کاری، حتما به توصیه‌های کشوری سفربه آن منطقه توجه کنید،
  • به کسانی که بیمار هستند توصیه کنید که در منزل بمانند.

منبع: یونیسف