بهترین و موثرترین راه پیشگیری از کرونا، پیشگیری از دست دادن با یکدیگر و شستشوی مکرر دست‌هاست.

متأسفانه برخی افراد در هنگام عطسه یا سرفه دست خود را مقابل دهان می‌گیرند و دست آن‌ها آلوده به ذرات تنفسی و آلوده می‌شود، سپس دست خود را به سطوح مترو و اتوبوس زده و منجر به شیوع ویروس کرونا می‌شوند.

در حال حاضر موارد ابتلا به کرونا رو به افزایش است و به نظر می‌رسد روزانه شیوع بالاتری داشته باشیم. این ویروس از نظر ژنتیکی جدید است و بیشتر مردم تجربه برخورد با آن را ندارند، در نتیجه در صورتی که در معرض آن قرار بگیرند، احتمال قریب به یقین به آن مبتلا خواهند شد.

چگونه احساسات منفی خود را کنترل کنیم؟
مهم‌ترین راه انتقال کرونا از طریق دست آلوده و یا انتقال ذرات عطسه، سرفه و آبریزش بینی افراد به دیگران است. قطرات تنفسی در فرد بیمار راه عمده انتقال کرونا به دیگر هموطنان خواهد بود. پس بهترین کار برای پیشگیری ویروس کرونا پرهیز از دست دادن، روبوسی، تردد در مکان‌های شلوغ و شستن دست‌ها و صورت به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه است.

۱- دیدگاه مثبتی به وقایع داشته باشید، چرا که ویروس کرونای جدید، کشندگی بسیار کمتری از کرونا ویروس‌های قبلی دارد؛ بنابراین نباید از این بیماری وحشت کنید.

۲- به دنبال واقعیت باشید و به یاد داشته باشید که برای دریافت اطلاعات در خصوص میزان شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه باید به سایت‌های معتبر مراجعه کرد.

۳- احساسات اضطرابی خود را کنترل کنید؛ چرا که اجتناب از شناخت عواطف و احساسات می‌تواند مانع کاهش سطح استرس شود.

۴- اگر بیش از حد از اخبار کرونا نگران هستید باید با مشاوره یا روانشناس و روانپزشک صحبت کنید.

۵- از سلامت جسمانی خود مراقبت کرده، به اندازه بخوابید، تغذیه مقوی را جدی بگیرید و فعالیت بدنی و ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

۶- با افراد سالم در ارتباط باشید یعنی با دوستان یا اعضای خانواده که سالم هستند و باعث نشاط و شادابی شما می‌شوند ارتباط برقرار کنید.

۷- برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهید و با شرکت در کار‌های روزمره برنامه‌های خود را عملی کنید.

۸- تمرینات آرامش بخش ذهنی، یوگا و مدیتیشن بهره ببرید تا در آرامش کامل قراربگیرید.

۹- استراحت خود را بیشتر کنید و از ارتفاعاتی که مانع آرامش شما می‌شوند بپرهیزید.

۱۰- آموزش در خصوص اقدامات پیشگیرانه، حفظ ایمنی، بهداشت فردی، شستشوی مداوم دست ها، راهکار‌های مقابله و… را جدی بگیرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *